رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: قطعی مکرر برق چاه کشاورزان ادامه دارد و در این باره علیه وزارت نیرو به دیوان عدالت اداری شکایت می‌کنیم.

شکایت قطع برق چاه کشاورزان به‌دیوان عدالت اداری می‌رود

به‌گزارش قدس آنلاین، عطاءلله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران اظهار کرد: روزانه ۶ ساعت برق چاه کشاورزان قطع می‌شود و با وجود پیگیری‌های مکرر از وزارت نیرو به نتیجه نرسیده‌ایم.

وی گفت: سال گذشته قطعی برق ۳۵۰ هزار میلیارد تومان به کشاورزان خسارت وارد کرد و امسال هم پیش‌بینی می‌شود خسارت بیشتر از پارسال باشد.

به گفته این مسئول قطعی برق چاه‌های کشاورزی برنامه کشت کشاورزان را به هم می‌ریزد و تولید را کاهش داده و ضایعات را افزایش می‌دهد.هاشمی ادامه داد که قطع برق چاه‌ها به منصوبات و تجهیزات نصب شده در چاه‌ها هم آسیب می‌زند.وی با بیان اینکه قطع برق چاه‌ها تبعات اجتماعی دارد، افزود که طبق بررسی انجام شده سال گذشته پرونده حقوقی در حوزه آب افزایش داشته است.

رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران تأکید کرد: در صورت ادامه چنین وضعی پیش‌بینی می‌شود که تولید کشاورزان برای سال آینده ۳۰ درصد کاهش یابد.

وی این را هم گفت که در نوع مواجهه با کشاورزان عدالت اجتماعی باید رعایت شود، زیرا فقط برق کشاورزانی که طبق قانون چاه‌های خود را به کنتور هوشمند مجهز کرده‌اند، قطع می‌شود.

هاشمی تاکید کرد: وزارت نیرو طبق قانون مکلف است برق کشاورزانی که کنتور هوشمند دارند را ۲۴ ساعته تامین کند در غیر این صورت جریمه می‌شوند.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران درباره راهکار تامین برق چاه‌ها با وجود ناترازی برق در کشور، ابراز کرد: برق چاه‌ها از انرژی خورشیدی تامین شود و برای اجرایی شدن این طرح در کشور دولت به کشاورزانی که این طرح را اجرا می‌کنند تسهیلات کم‌بهره بدهد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.